4 Temmuz 2014 Cuma

KAVALA- Καβάλα)


KAVALA

Kavala Kavala güzel Kavala......
 Eski sokaklarında avare avare gezmekten, kokusunu hissetmekten mutluluk duyduğum şehir..
Şehrin güzelinden anlayan  Kavalalı Mehmet Ali Paşa'nın kenti...Mehmet Ali Paşa'nın izleri her yerde...  

İMARET HOTEL


Yukarıdaki Mehmet Ali Paşa medresesi.... 
Şu anda  İmaret adı altına lüks bir otele dönüştürülmüş..
Mehmet Ali Paşa adına yaptırılan eserlerde,  bir kıvrım çok zarif bir şekilde ortaya çıkmış. Aynı zerafet annesinin mezar taşında da kendisini gösteriyor...Çok hoşuma gitti.
Bu eserleri yapan mimarın önünde saygıyla eğiliyorum.


SU KEMERLERİ

Kanuni Sultan Süleyman'ın yaptırdığı, şehrin ortasında kalan
 su kemerleri 
 Kavala'nın imzası gibi


KAVALA GECE

Otel penceresinden su kemerlerinin gece görüntüsü


KAVALA KALESİ

Kavala kalesinin mahzeninin içindeki güzellik


GALAXY HOTEL
Evetttt şimdi size Kavala'nın en güzel kızını gösterip,  enn güzel otelini tanıtmak istiyorum.
Galaxy Otel 
4 yıldızlı yenilenmiş bir otel. Odaları tertemiz..ilk defa  kendi yatağım dışında bir yataktan belim ağrımadan kalktım. Odalarında halı yok.Bu benim için çok çok önemli. Çünkü halı kaplı odaların yeterince temizlenemeyeceğini düşünüyorum.Duvara monte edilmiş küçük bir ütü masası ve ütüsü var.Görünce sevindirik oldum..4 gündür linga linga gezip, her gece bir otelde konaklayınca artık  kıyafetlerim kırış buruş olmuştu.Hemen küçük çapta bir ütü işi yaptım...

 Yurt dışında öyle bizdeki gibi; açık büfe  iki kilometre kahvaltı masaları, serpme köy kahvaltıları, onlarca çeşit zeytin, peynir gibi ye ye bitmez  kahvaltılar yok. İki çeşit peynir,zeytin bulursan ne ala...Ama Galaxy Otelin kahvaltısı gayet güzeldi. Özellikle kaymaklı böreği....Ben bunu Yunanistan'a son yıllarda çok Türk gelmesine bağlıyorum.Biz 19 Mayıs tatilinde oradaydık...Otel de kalanların neredeyse tamamı Türk'tü. 
Bir de demleme çay yapsalar ohh ne ala memleket..olacak :)

KAVALA KALESİ

Kavala kalesinde öz çekim :)


KAVALALI MEHMET ALİ PAŞA

Yunanistan'da heykelini gördüğüm tek Osmanlı paşası... Belli ki Yunanlılar tarafından çok seviliyor. Sokaklara ismi verilmiş, heykeli dikilmiş, evi müze haline getirilmiş, annesinin mezarı koruma altına alınmış bir Osmanlı paşası....

Kimilerine göre Osmanlı'ya isyan etmiş  hain Paşa, kimilerine göre ise; Mısır'da yaptığı reformlardan  dolayı 2.Mahmut'u bile etkilemiş Paşa...Ama şu bir gerçek ki çıkardığı isyanla Osmanlıyı bayağı uğraştırmış...
Bu durumun zamanın şartlarına göre değerlendirilmesi gerekiyor bilemiyorum artık...
Ama şu bir gerçek ki;  Kavalalı Mehmet Ali Paşa'nın şu an  Kavala'da bulunan ziyarete açık evinin  girişinde, Yunan-Mısır bayrakları dalgalanmakta...:(

Ayrıca bademli Kavala kurabiyeleri de çok leziz..

Kavala görülmesi gereken  güzel bir şehir..Tavsiye ederim. Herkese mutlu, sağlıklı hafta sonu diliyorum. 
                                                     Sevgilerimle





15 yorum:

  1. Harika bi post olmuş bu! zaten gidip görmek istediğim bir yerdir "kavala" şimdi daha çok gitmek istedim.. Ayrıca kavala nın en güzel kızına da bayıldım.. öperim her ikinizi de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy ne güzel bir yorum buuu.Teşekkürler Sebuş. Öpüyorum bende sevgilerimle

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. İyi ki görme şansım oldu bu blogu ne kadarda çok değerli şimdi. Bir sürü gezilmiş tecrübe edilmiş yerler var. Ben incelemeye başlayayım ufaktan ufaktan.

    Kavala'da en çok su kemerlerinin gece görüntüsünü sevdim. Şehrin içinde nasılda sıyrılmış. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ersin...Güzel ilerliyorsun. Dilerim blog yolun açık ve uzun olur..

      Sil
  4. Kurabiyesi ile meşhurmuş öyle mi sahiden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt haklısınız Kurabiyelerinden hiç bahsetmemişim..Sizin yorumunuzdan sonra farkına vardım :( Kurabiyeleri çok meşhur...Çok da güzel yazıyı hemen güncellemem gerekiyor.Sevgiler

      Sil
  5. Cok guzel bir tanitim yazisi olmus, fotograflar da harika :) Sayenizde gitmis kadar oldum :)

    YanıtlaSil
  6. İçim açıldı fotoğraflara bakarken, yazınızı okumak da bir o kadar keyifli. İade-i ziyarete geldim ama çok sevdim hem kaleminizi hem de blogunuzu, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz güzel yorumunuz için teşekkürler sevgiler

      Sil
  7. Harika fotograflarla desteklenen cok guzel bir tanitim postu olmus bu canim emeklerine saglik olsun sevgilerimi biraktim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ediyorum Arzu sevgilerimle

      Sil
  8. kavala kurabiyeleri bile davetiye çıkarıyor lezzetiyle:)
    su kemeri ne zarif,
    ve oraların en güzel kızı:))) öperim ben onu:)))
    teşekkürler sertaç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva sana bu güzel cümleler için teşekkür ediyorum.Hira Melis'i öperim senin yerine....

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...