18 Temmuz 2014 Cuma

EN LEZZETLİ PROFİTEROL

Merhaba  sizlere bugün profiterol yapacağım..Dışarıda profiterol yediğim zaman  peri bacalarını bıçak kullanmadan asla ayıramam... kayış gibidir... Oysa evde yapılan peri bacaları öyle mi incecik oluyor. Peri bacalarının yapımı profiterolün aslında en zor kısmıdır. Ama benim tarifimde çok kolay...(Çok iddialı konuştum.Umarım deneyenler tutturur..bırrrrr ) 
Tarifime gelince...

PROFİTEROL

 PERİ BACALARI MALZEMESİ
*Yarım paket sana yağ 
*Bir su bardağı su
*Bir su bardağı un
*3 yumurta (oda sıcaklığında)
*1 paket vanilyalı puding

YAPILIŞI
Yağı eritelim.Suyu ilave edelim.Kaynamaya başlayınca unu ekleyelim.Karıştırarak 5 dk.pişirelim.Soğuyamaya bırakalım.Soğuduktan sonra oda sıcaklığındaki yumurtaları teker teker hamurumuza yedirelim.Mikser kullanmanıza gerek yok.Kaşıkla yedirebiliriz.

PROFİTEROL
 Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize kaşıkla top şeklinde ya da elimizle hafifçe sıkarak şekil vererek  yerleştirelim.170 C'ye ayarladığımız fırında yaklaşık 30 dk  altın rengini alıncaya kadar pişirelim.
Peri Bacalarımızı fırından çıkartıp soğumaya bırakalım.Bu arada vanilyalı pudingimizi hazırlayalım.Soğuduktan sonra, azıcık keselim ve içlerine puding dolduralım.Tabağımıza dizelim.
Bu arada sosumuzu hazırlamak üzere biz tekrar ocağın başına geçelim. :)



PERİ BACASI

ÇİKOLATA
 ÇİKOLATA GANAŞ
*3 paket bitter çikolata
*1 kutu krema
*1 yemek kaşığı tere yağ
*1 çorba kaşığı toz şeker
YAPILIŞI

Çikolataları parçalara ayıralım.Çelik bir kasenin içine koyalım. İçinde kaynamış su bulunan çaydanlığın üzerine oturtalım.Yumuşasınlar.
Kremayı şekerle birlikte cezveye koyalım.Kaynar kaynamaz içine bir yemek kaşığı tereyağını ekleyelim ve çikolataların üzerine ekleyelim.Çırpma teli ile  homojen bir sos yapalım. Sosumuzun içine koyduğumuz tere yağ, profiterollerimizin parlak olmasını sağlayacaktır. 


PROFİTEROL


PROFİTEROL SOSU
 İyice karıştırdıktan sonra sosumuzu peri bacalarımızın üzerine dökelim.Afiyet olsun
PROFİTEROL

                                                                                                                Sevgilerimle

20 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor , ellerinize sağlık.Cesaretimi topladığımda mutlaka tarifinizi deneyeceğim :))

    YanıtlaSil
  2. Kendim yaptığımda yiyememiştim. O kadar yağ - yumurta kullanımından bir tuhaf olmuştum.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi yağ ve yumurta olmayan bir lezzette yok ki....Teşekkürler

      Sil
  3. Bunu bende kendım yapıyorum hatta içine muz da koyuyorum yuvarllak vazıyette kımse anlamıyor hoş bir tat var dıyorlar :)))))) İzlemeye aldım bana da beklerım :) http://meralgumus.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muz koymak iyi bir fikir teşekkürler geliyorum

      Sil
  4. Elinize sağlık çok güzel görünüyorlar bizim evinde favori lezzetlerindendir..Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hanife .....geliyorum sevgiler

      Sil
  5. offf ne güzel görünüyooor :)
    canım istedi..denemeli :)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Profiterole bayilirim, bunlarda harika gorunuyorlar :) Ellerine saglik Sertac.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. bizim evdeki çikolata sever canavarların en çok sevdiği tatlıdır bu profiterol.. genelde dr.outkerin kutu da 3 ayrı malzeme ile satılanı yaparım çokta güzel olur ama bunu da deneyeceğim elbet.. zira aynen dediğin gibi dışarda satılan profiterollerin hamuru kayış evet:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sebuş...Dene bence pişman olmazsın sevgiler

      Sil
  8. Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık :) Acayip canım çekti. Bir çaresine bakılmalı derhal. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. sertaç gerçekten kolay mı su gii anlatmışsın,çok severim ben
    bir de sormak istediğim sana yerine tereyağ kullanabilirmiyim
    yapıcam ben bunu istanbula dönünce
    ellerine sağlık
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanabilirsin tabii ki...Çok da zor değil Havva....Sevgiler canım

      Sil
  10. Cok sevdigim bu tatliyi kendim yapmak hic nasip olmadi. Soyle baktim bir fotoda bile pofuduk pofuduk hemen denemeliyim dedim... ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler basit bir tarif tutturmak kolay size şimdiden kolay gelsin
      sevgiler

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...