11 Mayıs 2019 Cumartesi

SAKIZ ADASI SAKİNLERİ -18-

TASFİYE TALEPNAMELERİ

Selam
Sakız adasından gelenlerin tasfiye talepnamelerini uzun zamandır paylaşmıyordum, fotoğraflarına bakmayı özlemişim.
 Sakız adasında düzenlenen tasfiye talepnamelerinin bir kısmının özelliği,  belgelerin fotoğraflı  olmasıdır. Bu durum tasfiye talepnamelerini incelediğim başka hiçbir bölgede karşıma çıkmadı. O zamanların giyim anlayışını  belirtmesi açısından çok önemli.....bir kere insanlar çok bakımlı ve  şık..... erkeklerde kasket de , fes de, fötr şapka da var. Kadınlarda aynı..... kapalı olan çarşaflı kadınlarda var, modern şapkalı kadınlarda.....


1928 tarihli  belge Sakız livasından gelip, İzmir ili Foça ilçesine yerleştirilen Ekrem çocukları Mehmet ve Zerrin'e ait.....

Sevgilerimle......




2 yorum:

  1. Sertaç hanım Sizleri Kutluyorum. Bizim belgelerimizde resim yok. Hala baba tarafına ulaşamadım. Anne tarafına ulaştım. resim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler efendim.....maalesef fotoğraflı belgeler çok az...

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...