6 Eylül 2018 Perşembe

MEMLEKETTEN-VATANA SESSİZLERİN HİKÂYESİ



                               
MEMLEKETTEN VATANA SESSİZLERİN HİKAYESİ
                                     


Selam
Nihayet yaklaşık 3 yıldır üzerinde çalıştığım, şekilden şekile giren, yüksek lisans projem olan 
-bastırmam gerekir mi? diye umutsuzca aylarca düşündüğüm,
 azıcık umutlandığımda, 
-tamam bastırayım da eşe-dosta dağıtırım, emeğim boşa gitmesin dediğim,
arada sırada  
"Kozana'yı,  Kozana'nın ne olduğu bilen arar. Mübadele'yi kim biliyor ki; Kozana'nın 1915  seçmen listelerini   kim ne yapsın? düşüncesi ile tekrar vazgeçtiğim,
 daha sonra
E-devlet tarafından soy ağacı uygulamasının halkın kullanımına  açılmasıyla özellikle gençlerin Atalarının doğduğu yere öğrenmesiyle beraber, buradaki mübadele romanı tadında olan yayınlarımın aldığı internet trafiğim arttı. Listeleri yayınladıkça hayal meyal hatırladığınız dedelerinizin isimlerini, ya da lâkaplarını gördükçe bana gönderdiğiniz  sevgi dolu yorumlarınızı okudukça, bilgiye verdiğiniz değeri gördükçe,  işte o zaman kesin kararımı verdim.
-Tamam dedim bu kitabı bastırmalıyım.

Memleketten-Vatana Sessizlerin Hikâyesi isimli  mübadele kitabım birkaç gün içinde elimde olacak. İçinde Osmanlı Devletinin iskân politikası, Rumeli'ye yerleştirilen yörük grupları, Lozan  mübadelesi, Lâkapların anlamı,  Yunanistan'ın kuruluşu ve Nüfus Siyaseti, Atatürk'ün anne ve babasının soy ağacı bilgileri, Selaniği nasıl kaybettiğimiz ve o dönemde  Kozana'ya bağlı  61 köyde yaşayan yaklaşık 5140 Türk-Müslüman erkek nüfusa ait bilgilerin yer aldığı köy listeleri bulunmaktadır. Bu köylerin hangilerinin olduğunu aşağıda yazdım. Birkaç gün sonra görüşmek üzere...

Sevgilerimle

1-Akpınar /  İsvoros                  32-Köseler
2-Aksaklı                                   33-Küçük Matlı / Küçük Ahmetli
3-Bahçeliova / Bahçelovası       34-Küçük Tekeler
4-Bicelli                                       35-Menteşli
5-Büyük Tekeler / Kebir Teke  36-Moranlı
6-Ciciler                                      37-Okçular
7-Çakırlı / Çakırlar                    38-Öküzova / Öküzobası
8-Çobanlı / Çobanlar                 39-Portoros/Potras/Portarazi
9-Çukur Ambar                         40-Racılar/Raciler
10-Dedeler                                  41-Rahmanlı
11-Deinli / Dienli                        42-Sarı Musalar
12-Demirciler                             43-Sarıhanlar
13-Dörthanlı / Dorthanlı / Dört Ali              44-Saltıklı / Sartaklı
14-Evreşenli / Evrenesli             45-Sinekli / Senekli
15-Hacı Hasanlı                          46-Sofular
16-Hacı Ömerli / Hacı Omurlu 47-Şahanlar / Şahanlar Bucak
17-Hacı Reyhanlı                        48-Şahinler
18-Handova                                 49-Tarakçılar
19-Hasılar / Hasallar / Haşlar    50-Topçular
20-Işıklar                                      51-Turaşlar/ Duruşlar
21-İleşli / Ebişli                            52-Üsküpler
21-İdeliova / İnelova / İnova       53-Yeniköy                                 
22-İshaklar                                   54-Yunuslu / Yonuslu
23-İslamlı                                      55-Davutlu (Mahalle)
24-Kalburcular                             56-Kufular                                                                                          57-Kırcılar
25-Kaleobası / Kaylabosu            58-Menteşli  
26-Karacalar / Karacılar             59-Hacı İşler                                                                                        60-Azaklı Hacılar
27-Karamanlı                                61-Azaklı Ortalar                                           
28-Keçiler                                                                                  
29-Kırcova / Kurcova                                                              
30-Kırmızı köy                                                                          
31-Koca Matlı / Koca Ahmetli   


                                         GÜNCELLEME  
                                       

4 yıllık emeğimin sonucu olan kitabımı 2018 yılında yayınladım. Vefa örneği olmasını istediğim için ; doğduğu toprakları bir daha göremeyen buğulu,elâ gözlü tüm mübadillere ithâf ettim. 
Umarım birçok mübadile faydası olur. Kitapta Kozana'ya bağlı 61 köyde yaşayan 5140 Türk-Müslüman-Erkek nüfusa ait bilgiler bulunmaktadır. Kitabı almak isterseniz eğer sertaccihan@hotmail.com adresinden veya 05386748294 nolu whatsapp hattından bana  ulaşmanız  yeterlidir. 

18 yorum:

  1. Gözünaydın Sertaç'ım, bu ilk kitabını merakla bekliyorum, inşallah devamı da gelir, çok büyük emek ve çalışma ürünü. Eline, yüreğine sağlık canım. Tebrik ediyorum, başarılarının devamını diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim süreci biliyorsun. Çok zorlandım ama kararımı verdim. Bastırıyorum. Çok teşekkürler....darısı senin senaryolarına.....

      Sil
    2. Bugün tesadüfen soyağacı kütük bilgilrine ulaştım kendimi hep selanik maciri olup amasya tussuz köyüne yerleşmiş bir ailenin çocuğu bilirdim ama doyranlı anneannem tarafındada dayran yazıyor ama yazılım hatası zannedersem araştırırken sizi budum kitabınız ilgimi çekti almak istiyorum adresim istanbul güngören merkez mahallesi pertev paşa sokak no...21/9. Tel...05325110737. tanışmak dileğiyle selamlar

      Sil
    3. Adınız nedir efendim...05386748294 nolu numaradan bana ulaşabilirsiniz.

      Sil
  2. Kitabı bastırmanıza sevindim. Eminim değerli bilgilerle doludur. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Bilgi üretmek zor bir iş..Ama kütüphanemde dursaydı çok üzülürdüm. Bir kişi faydalansa yeter...bir sıfırdan evlâdır diye düşünüyorum bende :) sevgilerimle

      Sil
  3. Benim eşimin dedesi Dimetoka lı Şimdiki adı Didimotika .Bu kurban bayramında eşime seni dedenin memleketine götüreyim dedim ve kendi aracımızla önceden program yaparak gittik.İpsala sınır kapısından geçtikten sonra sizin 46. sıradaki Sofulat (Şimdiki adı Suflia) da bir gece konakladık.Ertesi gün Dimetoka ya gittik şehri yürüyerek gezdik bir gece konakladık.Tabii eşim çok sevindi güzel bir bayram hediyesi oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir bayram hediyesi :) tebrik ederim sizi...

      Sil
    2. O Sofular bu Sofular değil maalesef. Sizin bahsettiğiniz Dedeağaç'ın kasabası, buradaki ise Kozana'nın köyü.
      Niyazi

      Sil
  4. Sertaç, bu sene panel filan bişi olursa sen de kitabını imzalarsın negzel olurrr

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Emir Seymenoğlu24 Eylül 2018 11:46

    Instagram'dan bir çok kez sormuştum kitabı size.. En sonunda beklediğimiz kitap çıkıyor. :) Nerelerden temin edilebileceği ve fiyatı ile ilgili de bilgilendirme yazınızı bekliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emir bey.... çıkacak nihayet :) Yayınevim yok.Dağıtımını kendim yapacağım. Kağıt probleminden dolayı basımı uzadı. Artık bende çok sabırsızlanıyorum. Sosyal medyadan duyurusunu yapacağım.İyi akşamlar


      Sil
  6. Merakla bekliyorum saygılarımla

    YanıtlaSil
  7. Yunuslu / Yonuslu ve Biceli Köyleri ile ilgili bilgilere nasıl ulaşabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memleketten vatana sessizlerin hikayesi adlı kitabımda Yunuslu ve Biceli köyleri ile ilgili 1915 seçmen kayıtlarım mevcut 05386748294 nolu whatsapp hattından bana ulaşabilirsiniz.

      Sil
  8. Öncelikle böyle bir çalışma yapmak için size şükranlarımı sunuyorum benim atalarım kozani ışıklar köyünden gelmişler ama 1900 den önce çok fazla bir kayıt yok kitabınızı temin etmek istiyorum babama hediye edicem saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      05386748294 nolu whatsapp numarasından bana ulaşabilirsiniz.

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...