2 Mart 2015 Pazartesi

BABAANNE PASPASI


İNCE ÇORAPTAN PASPAS
Selam
Niye bilmiyorum; bu aralar hiçbir işe yetişememe durumu yaşıyorum...o sebebten blogumu da aksattım..Ama sizleri sessizce takip etmeye devam ediyorum. Sizi aksatmam :))))Gelen ikazlar sonucunda şöyle bir silkelenerek kalktım bilgisayarın başına oturdum.
Birkaç hafta önce yaptığım Babaanne paspasını sizlerle paylaşmak istedim. Taa yıllar önce kaçan sarımtrak ten rengi ile siyah ince çoraplar ve çokk kaliteli ipek çoraplar  varken;  evin hanımları tarafından organize olunarak yapılan benim hiç sevmediğim (neden bilmiyorum) şimdi sevesimin geldiği bir paspas vardı. Mutlaka sizde de vardı  hatırlarsınız görünce...
 İşte onu geçenlerde Halamın verandasında gördüm. Valla gözlerim parladı, eski dostumu görmüş gibi oldum..Resmini çektim.Halam ve annemden nasıl yapılacağını öğrendim ve başladım.
Annem bu benim eskilere düşkünlüğümü hiç anlamaz, sevmez 
"eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağarmış" der durur.:)
İNCE ÇORAPTAN PASPAS
 İlk önce kare kafes kafes paspasın zeminini ördüm.Daha sonra ince çorapların ayak kısmını kesip attım. Naylon çoraptan ip yapmak üzere İki parmak genişliğinde parçalar kestim.Sonra bu parçaları birbirlerinin içinden geçirerek uzun ipler oluşturdum.Tabii bu arada annemlerin öyle bir şansı yoktu ama ben pazardan aldığım pembe, pudra, yeşil çocuk çorapları da kullandım. Yaptığım ipleri kafeslerin bir altından bir üstünden geçirerek tüm köşeleri aynı iple dolanarak yaptım.Benimki gibi dolanarak yapılması biraz riskli bir durum çünkiiii bol bırakmazsanız paspasın ortası bombeleniyor dikkat !!!!!!
Bizim kızlar bunu düz yapardı..Bir sıra bir sıra.....
RENKLİ PASPAS YAPILIŞI

Ve işte karşınızda  babaanne balkon paspası hazır......Hemde renkli....Beğendiniz mi?
Herkese güzel, bol güneşli, mutlu bir hafta diliyorum
                                                                                                                                                                                     Sevgiler

İNCE ÇORAPTAN PASPAS

BABANNE PASPASI

32 yorum:

  1. Zamanda yolculuk yaptım bir anda:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamana yolculuk yapacak yaşa geldik mi Handan? Çok acıııı sevgiler :)

      Sil
  2. Ben çok beğendim. İnsan üretince daha mutlu oluyor Sertaç. Eserine bakıp kendinle guru duyabilirsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkür ederim Kadriye...Üretimden gelen gücümü kullanıyorum;)))) Eğleniyorum hoşuma gidiyor ben yaptım demek.....

      Sil
  3. Çok güzel olmuş elinize sağlık. Bu yetişememe durumu sizde de var demek ki... Nasıl sabah oluyor, nasıl akşam oluyor anlamıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa aynı dertten muzdaripiz demek...İlkbahara doğru geçer diye düşünüyorum...Çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Böylesini değil ama şişle örülenini hatırlıyorum hayal meyal. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Eski şeyleri ben de çok seviyorum. Rahmetli babanemin yaptığı tüm elişleri benim için çok özeldir mesela.
    Paspasını güzel günlerde kullan canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet o danteller falan var ya hiç kıyamam onlara...benim içinde çok özeller...emek var işin içinde kolay harcanmamalı...Teşekkür ederim Gül

      Sil
  5. Benim gibi klasikçiler için çok tatlı bir durum bu paspasla karşılaşmak. Penye iplerle yapardı annem, çorap ile olanını ilk defa duydum. Ellerine sağlık : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasikçiler candır.Anneciğinin yaptığı biraz daha modernize olmuş haliymiş...Çok teşekkürler sevgiler :)

      Sil
  6. ayyy!annemin paspasları,bitip tükenmez örmeleri ve heryerlere paspas sermeleri neticesinde evimde bi tane bile yok.
    ancak itiraf ediyorum son zamanlarda fazlasıyla ilgimi çekiyor,hatta örüpde bi yerlerde sakladığı var mıdır diye meraktayım:)
    eline sağlık,zevkine de bayıldım,renkler harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa her nedenin bir sebebi var di mi? Özlemişsin di mi sende? O heryere paspası bende anlamazdım..pek sevmezdim.Birdenbire sevmeye başladığıma göre özledim herhalde çocukluğumu :(

      Sil
  7. Aaa ilginçmiş, çok beğendim. Renk uyumunu da çok sevdim el işlerinde marifetli olmanın yanında renkleri güzel ayarlamak da mühim bence.
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenay hoşgeldin nerelerdeydin? Deep'ten öğrendim döndüğünü :)Çok teşekkür ederim.Sevgiler :)

      Sil
    2. Sertaç, hoş buldum. Ufak bir ara vermiştim, buralardayım yine. Teşekkürler görüşmek üzere :))

      Sil
  8. Sertaç, ne kadar harika ve ne kadar insanın içini ısıtan bir şey o öyle
    Ay eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağardı bunlar için diiiil..bu MUHTEŞEM
    ben çok severim böyle şeyleri biliyor musun?
    Ellerine sağlık
    ve arayı bu kadar açma e mi ?
    Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu postta senin parmağın var Kadriye....ayy beğendiğine çok sevindim sevgiler :) Tamam :)))))

      Sil
    2. Sahi mi Sertaç?
      Artık en sevdiğim parmağım o parmağım :-)))))))

      Sil
    3. Canım yaa sağol Kadriye :))))

      Sil
  9. Beğenmek ne kelime bayıldım :)) Nefis bi şey olmuş :) Renkleri de harika yakıştırmışsın, ellerine sağlık :) Ay benim annem de aynı, ben kime çektim acaba, eskiciyimdir de biraz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim halama çektiğimi söylüyor artık.... anla yani :)))))) Halacım seni çokk seviyorum :))) eskiler, el emekleri çokk güzel ama yaaa..Teşekkürler Hülya

      Sil
  10. Sertaç ;
    Hiç çorapla yapılan paspas görmemiş duymamışdımda..Çok eski olmadığımdan olsa gerek herhalde :))) Şaka bir yana...Çok güzel olmuş...çoraptan olmuş denmeye bin şahit lazım...Güle güle kullan...O zamanı yetiştiremeyenler den biride benim....:(( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah nasıl zaman geçiyor anlamıyorum Güliz :((( bazen aslında herşey normal ben mi yavaşladım diye düşünmüyor değilim....Haklısın çok eski olanlar hatırlar bunu :)))))) Ben eskimemeye karar verdim.Sen de eskime :)))

      Sil
  11. çok güzel olmuş... emeğinize sağlık... varsın babaanne paspası olsun, nostalji güzel... sevgiler...
    http://bahartanricasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Hoşgeldin bloguma Sevgiler :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Olmayan ev mi vardı bir aralar vallahi :)))))) Faliyet dersi gibi birşeydi bu paspasın yapımı ........Herkesin elinde.... bir alttan bir üstten...:))))

      Sil
  13. Bayıldım bu fikre! Ve farklı renk, daha gösterişli çoraplardan banyo paspası vs. de olabilir. Bir an önce denemek istiyovuuummm! Çook teşekkürler paylaştığın, beynimde bir pencere daha açtığın için. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de süper bir fikir biraz daha büyüğünü örüp banyo paspası yapmak...Çok teşekkürler sevgiler :)

      Sil
  14. eski günleri hatırlattı güzel olmuş

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...