4 Ekim 2016 Salı

TEREYAĞ İLE YOĞURT MAYALAMAK.....

Günaydın 
Haftasonu yoğurt mayaladım hemde tereyağ ile....pek ihtimal vermemiştim ama tereyağ ile yoğurt mayalamak da oluyormuş. Facebook arkadaşlarımdan biri yazmıştı çok ilginç gelmişti. Sütçüden  iki litre süt aldım. Olursa tamam, olmazsa da; olan iki kilo sütüme olur dedim, denedim...
sonuç muhteşem ötesi.....

YOĞURT MAYALAMAK

Sütçüden doğal sütümüzü alıyoruz sütçümüz yoksa eğer günlük süt kullanıyoruz. Pastörize süt kullanılmıyor. Sütümüzü kaynatıp ılımaya bırakıyoruz. Serçe parmağımızı yakmayacak şekilde sütümüz ılıyınca,  2 yemek kaşığı köy tereyağımızı eritiyoruz, bir kepçe sütle erimiş tereyağımızı karıştırıp, tahta kaşıkla tenceredeki sütümüzü mayalıyoruz. Sarıp sarmalayıp uyumaya bırakıyoruz. 12 saat sonra muhteşem, bol kaymaklı yoğurdumuz hazır.....
Mutlaka denemelisiniz...Çok farklı, çok lezzetli
                                                                          Sevgilerimle

EVDE YOĞURT MAYALAMAK




TEREYAĞ İLE YOĞURT MAYALAMAK

49 yorum:

  1. Günaydın Sertaç Hanım,
    Harika fikirmiş. Daha önce duymamıştım ben. Mayam yok, ne kullansam derdine son. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir pek inandırıcı değildi ama :)))) dedim ki nohutla yapılan mayalama tereyağ ile de olur ve sonuç harika....çok teşekkürler :))

      Sil
  2. İlk defa duydum ben de çok ilginç..
    Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşelim Şenayım :)) bana da pek inandırıcı gelmemişti. Sevgiler

      Sil
  3. İlk defa duydum bende ama çok güzel sizin yoğurt harika görünüyor,yoğurt mayası olmadığında iyi bir alternatif...tereyağıda neticede sütten geliyor,demekki tekrar aslına rücu ediyor...Çok teşekkür ederiz payalaşımın için arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Tülin mayalama mantığı nasıl işliyor bilmediğim için kafamda bir yere oturtamamıştım fakat işe yaradı...Hemde çokk işe yaradı.Sevgiler

      Sil
  4. Afiyet olsun canım, ben hiç yoğurt yapmadım rahmetli annem yapardı arada sırada. Tembellik etmeyip senin gibi yapmak lazım ama üşeniyorum işte:)))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük bir kaba dene bence Müjdem çokk güzel oluyor. Sevgiler benden de sana :)

      Sil
  5. tatlım eline sağlık,ben kesin denerim.1 litre süte 1 kaşık tereyağ hesabı doğrudur sanırım.
    bu arada market tereyağı olur mu acep?
    sevgiler canımç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yemek kaşığı tepeleme olsun.Ben ilk kez yaptığım için tereyağını biraz fazla kullandım. Pastörize olanlardan değil de köy tereyağı olanlardan kullan.Tarif köy tereyağı ile verilmişti.Öptüm çokk :)

      Sil
  6. Bu ilginç fikrin oluşturduğu tadı merak ettim :) Ev yoğurdu gibisi de yoktur zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde miss gibi bir ev yoğurdu oluyor. Sevgiler :)

      Sil
  7. Daha önce duymuş fakat güvenemediğim için yapmamıştım. Harika olmuş, ben de deneyeceğim :)))

    YanıtlaSil
  8. Şahane bir fikir ve lezzetlidir çokça da...
    Ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem hem de nasıl lezzetli :))) Kalanına da ayran yaptım hımmmm:))

      Sil
  9. İlginç.. Annem yoğurda bir silme yemek kaşığı toz şeker koyup mayalar da :) günlük sütle deneyeyim merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee sizin annenizin daha da ilginçmiş....Bu aralar herşeyi ilk defa duyuyorum zaten :)) sevgiler

      Sil
  10. Bismillah?
    Ciddi ciddi tereyağdan yoğurt mu oldu şimdi?
    Denerim valla

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi Kadriyecim oldu bitti..Mutlaka denemelisin harika oldu.Püf noktası Köy tereyağı .....senin annenden gelir nasılsa....sevgiler:)

      Sil
  11. ilk defa duydum. her hafta yoğurt mayalayan biri olarak bunu denemeliyim. en azından bir litreden deneybilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere de bunu deneyin pişman olmazsanız Sevgiler :)

      Sil
  12. Aaa hiç duymamıştım. Yağ süt çırpılarak yapılmıyor muydu, nasıl mayalamayı başarıyor çok ilginç :)

    Ellerine sağlık,afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bilimsel hiçbir açıklamam yok vallahi Handan:))))yaptım,oldu:)) Çok teşekkürler :))

      Sil
    2. İki türlü tereyagi elde etme yöntemi var.Biri süt kaymagindan diğeri yogurdan. Sut kaymağindan elde edilen tereyagi ile yaparanız başarısız olursunuz.Yağınızın yoğurt yağı olduğundan emin olun.;)

      Sil
    3. Bu güzel fikir için çok teşekkürler...

      Sil
  13. Çam kozalağı, taş, çiğ damlası ile yoğurt mayalandığını okudum, duydum. Tereyağını ilk kez duydum ve tereyağı yoğurda daha yakın akraba gibi gözüktü bana. O yüzden de sonucun muhteşem olmasına hiç şaşmadım :)) Afiyetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şimdi hatırladım hıdırellezde çiğ damlası ile yoğurt mayalamaya kalkmıştım, sonuç hüsrandı :((( ama nasıl yapılacağını tam olarak öğrenemiştim. Çokkk teşekkür ederim.Bu arada sana telefonumu göndermiştim.Aldın mı? acaba mail gereksize mi düştü :) sevgiler

      Sil
  14. Ben karadenizliyim biz de trabzon tereyağ meşhurdur ama hiç böyle yoğurt mayalandığını görmemiştim şaştım kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trabzon köy tereyağı ile mayalanan yoğurdun lezzetini hiçç düşünemiyorum. Hoşgeldiniz bu arada....Sevgilerimle

      Sil
  15. süper eminim tadı kıvamı harika oluyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıvam olarak markettekiler gibi kalıp gibi değil ama hiç değilse doğal koruyucusuz hoşgeldiniz sevgilerimle

      Sil
  16. Aaa. Denemeliyim. Hahhaha, fikir cok hosuma gitti, insallah ben de becerebilirim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkma :)))) kesinlikle beceririrsin sevgiler

      Sil
  17. İlk defa duydum bende Sertaç hanım bende anneme söyleyim ben çok fazla yapamıyorum. Acaba nasıl tadı Ağzınıza terayağ gibi bir durum geliyormu acaba teşekkür ederim cevap verirseniz mutlu olurum ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam çok lezzetli onu ısrarla söylemek istiyorum. Ekşimesi falanda yok.Üstü tamamen tereyağ oluyor onu ayranda kullanabilirsiz Altı olduğu gibi yoğurt ama ...Denemenizi isterim Sevgiler

      Sil
  18. Az önce ben de ilk kez tereyağla yogurt mayaladim ..çünkü evde maya kalmamis bu kez de böyle olsun dedim ..sizin tarifinize göre yaptım bakalim sonuç başarılı olacak mı...eğer olursa bunu da paylaşırım..bekleyip göreceğiz paylasimlar icin de teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper....kesin başarılı olursunuz...Bekliyorum. ben teşekkür ederim

      Sil
  19. Merhaba tereyağ yoğurt kaymağından mı yapılmış olması lazım yoksa süt kaymağından mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam ben yemeklerimde kullandığım organik olduğunu düşündüğüm tereyağı ile yaptım.

      Sil
  20. Merhaba acaba tadı nasıl oluyor bir farklılık var mi yoksa normal mayaladigimiz yoğurttan daha tatlı mi oluyor yani bebek yoğurdu gibi mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba daha lezzetli kaymakımsı bir tadı oluyor.Evet dediğiniz gibi tam bebek yoğurdu :)

      Sil
  21. tereyağının aslı yoğurt zaten
    Asıl azmaz ,bal kokmaz, kokarsa yağ kokar aslı katıktır sözünü hatırlattı bana...iyi fikir deneyeceğim

    YanıtlaSil
  22. Mayaladım tereyağı ile tutmadı köy tereyağı değildi marketten tuZsuz tereyağı aldım ama tutmadı napim o sütü bn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) geçmiş olsun size gerçek tereyağı kullanmak gerekiyor.Markette satılan tereyağların çoğu margarinden üreme......

      Sil
  23. Burda önemli olan tereyağının yoğurttan yapılması.köylerde yoğurttan yapılır.marketlerdekiler süt yağıdır

    YanıtlaSil
  24. Sadeyağla denedim olmadı bu defa 75 derece firinda bir saat beklettim dolaba koydum hayırlısı bskalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadeyağ bir çeşit margarin....katkılı oyüzden olmamıştır. Bende bir keresinde marketten aldığım tereyağ ile denedim tutmamıştı. Hadi bakalım hayırlısı

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...