7 Ekim 2016 Cuma

SAKIZ ADASI SAKİNLERİ......



Selam
Zaman zaman Devlet Arşivlerine gidip mübadele yıllarındaki belgelerle ilgili araştırmalar yapıyorum. Tasfiye talepnamelerine bakarken Sakız Adasından gelen mübadillere ait beyannamelerinin sol üst köşesinde  birçoğunun fotoğrafının olduğunu gördüm ve çok sevindim. 

O dönemin kıyafetleri ile bazen hüzünlü, bazen güleç gözlerle, tarihten süzülerek bakan, belki ilk kez resmini göreceğiniz büyük dedeleriniz, büyük anneleriniz....Tanır mısınız acaba? Bilemem... Tasfiye talepnameleri ile birlikte lakaplarını, nereden gelip, nereye yerleştirildiklerini de yazacağım, belki geçmişle-gelecek bugünde buluşur. Torunların, çocukların kime benzediği ortaya çıkar. 
Artık söz o fotoğrafların......  Tarihten size seslenen birileri var.

130-16-13-2_35-258-18

12.09.1925 tarihli Sakız livası Bayraklı Cami mahallesinden gelip, İzmir ili Karantina köyünde iskan edilen İsmail kızı Nesibe'ye ait tasfiye talepnamesi



MÜBADELE

TASFİYE TALEPNAMESİ

TASFİYE TALEPNAMESİ

SAKIZ ADASI TASFİYE TALEPNAMELERİ













8 yorum:

  1. Efendim merhaba!

    Bu arşiv araştırmaları, yoğun emek isteyen işler yanlış bilmiyorsam. Çok zor bir iş yapıyorsunuz, emeğinize sağlık :)

    Fotoğraflarla birlikte eski arşivleri görmek, çok enteresan ve güzel bir duygu. Paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gazeteci meslekdaşım arşiv araştırması çok zor ama keyifli bir iş....çok teşekkürler

      Sil
  2. Sertaç ben de aslında tarihi belgelere, fotoğraflara çok meraklıyımdır. Ne güzel böyle arşiv araştırması yapıp bunu bizlerle paylaşman. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Nermin hanım...Büyülü birşey benim için arşiv çalışmaları...merak merak devam ediyor.Yayınladığım zaman sanki bana gülümsüyorlar yıllardır bekledikleri an bugün gibi geliyor.Sevgiler

      Sil
  3. İlk kez bir gazeteci ilgimi çekti ve sizin gazeteci olmanıza nedensiz bir şekilde çok şaşırdım:) geçtiğimiz yaz planlarımın içindeydi bu ada ama olmadı umarım en kısa zamanda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda görürüz Sakız'ı....özgür gazetecilik yapıyorum işte burada....patron yok, para derdi yok tek başıma özgürce...yeni medya gazetecisi olarak :)))

      Sil
  4. Belgesel kıcamında oldu son postlarının her biri

    Sevgiler Sertaç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye her cümlen beni motive ediyor ve ben bu motivasyonu çokk seviyorum...sevgiler bende de sana kucak dolusu

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...