30 Haziran 2016 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI YAPIMI

serhira

Selam
Tatile son iki.....biz Ankara'lı  bozkır çocukları 10 gün sıcak gördük bunaldık artık, kendimizi denize atmamız gerekiyor.
Kayınvalidem tazecik, körpecik yapraklar göndermiş Yeşilçiftlik'ten...Sardıracak kimseyi de bulamayınca iş başa düştü. Oturdum sardım bir güzel.... çok lezzetli ama yapması 3 saat, yemesi 10 dakika..
nankör yemek zeytinyağlı yaprak sarması :)))

MALZEMELER
Taze asma yaprağı sarabileceğin kadar :))
2 su bardağı pirinç
1 paket kuş üzümü
1 paket çam fıstığı
2 orta boy kuru soğan
1 su bardağı zeytinyağ
1 büyük domates
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım bağ nane
Yarım bağ maydanoz
3 adet yeşil erik




Yapılışı
Bir tencereye 1 litre su koyalım. Kaynamaya başlasın. Ardından bir parça (yaklaşık 10-15 tane)yaprakları kaynamış suya bırakalım. Yapraklar sararınca çıkarıp süzgece koyalım. Bir kenarda soğusunlar.
2 su bardağı pirinci yıkayıp, ılık suda ıslatalım. Bekletelim. Yumuşasınlar. Kuş üzümlerini bir kasenin içinde soğuk suyla ıslatalım. Tombiş tombiş şişmeleri için bekletelim.















Bir su bardağı zeytinyağımızı tenceremize koyalım, çam fıstıklarımızı hafifçe kavurup, doğranmış kuru soğanlarımızı ekleyelim. Hafifçe pembeleşene  kadar kavuralım. Ardından ıslattığımız sonrasında da iyice yıkadığımız pirinçlerimizi ve  doğranmış domateslerimizi tenceremize ekleyip hep beraber kavuralım.







Ardından kuşüzümlerini, karabiberi, kimyonu, tarçını, tuzumuzu ekleyelim. Karıştıralım. Ardından doğradığımız maydanozlarımızı ve nanelerimizi ekleyelim şöyle bir karıştıralım.1 su bardağı kaynamış suyumuzu ekleyelim. Tenceremizin kapağını kapatalım. Suyunu çektikten sonra ocağımızı kapatalım. Soğumaya bırakalım.





Hadi bakalım içini hazırladık...Şimdi şenlik başlasın.:(
Sarmaları yerleştirmeden önce tenceremizin dibine 3-4 sarma yaprağını serelim. Sonra sarmalarımızı üzerine yerleştirelim. Tencereyi doldurduktan sonra üzerine tekrar yapraklarımızın birkaç tanesini serelim. Tenceremizin içine birkaç tane yeşil erik koyalım. Yeşil erik o ekşi tadını sarmanın içine bırakarak harika bir lezzet katıyor yemeğimize....










Taze asma yaprağı sarması

Hepimize kansız, şehitsiz, hep beraber ölmeden geçirebileceğimiz güzel geçen bir bayram diliyorum.
                                                                                                                                Sevgilerimle


Taze asma yaprağı sarması







22 yorum:

  1. Ah ne severim ne severim, pek beceremem ama..:( çok zor, zahmetli, iç harcını güzel yapıyorum ama sararken sıkı saramıyorum sanırım tuhaf oluyor, belki suyunu da iyi ayarlıyamıyorum...:( afiyet olsun eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse Müjde'm sende biber doldur, sarma şart değil :))sevgiler

      Sil
    2. Evet öyle yapıyorum, çok güzel oluyor:))sevgiler...

      Sil
    3. Eline sağlık Müjde'm Bayramımız kutlu olsun...sevgilerimle

      Sil
  2. Enfes görünüyor ellerine sağlık arkadaşım ben salça ve dere otuda ekliyorum...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin çok teşekkür ederim. Kışın bende salça koyarım bir daha ki sefere ekleyeyim dereotunu bende..öptüm canım

      Sil
  3. Yaprak sarma deyince akan sular durur. Çok da yakışıklı görünüyorlar. Pişirenin ellerine sağlık, yiyenlere afiyet olsun :) Bu vesileyle yaklaşan Ramazan Bayramı'nızı kutlar, size ve ailenize ve de milletimize hayırlar getirmesini dilerim. İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ahh vallahi sevilmese yapılacak gibi değil Rabia hanım çok uğraştırıcı...Çok teşekkürler.. Sizin de Ramazan bayramınız kutlu olsun.Sevgilerimle

      Sil
  4. Nefis sarmalarınız için ellerinize sağlık,nazik bayram tebriğiniz için teşekkür ediyorum,sizlere de huzurlu bayramlar diliyorum,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatil nedeniyle geri dönmekte biraz geciktim.Ben teşekkür ederim.Sevgiler

      Sil
  5. Çok leziz görünüyor... afiyet olsun. :)
    iyi bayramlar... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkürler benden de size kucak dolusu sevgiler

      Sil
  6. En sevdiklerimden. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Taze yaprağın tadıda daha lezzetlİolur eline sağlık canım afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Taze yaprak gerçekten çokk daha lezzetli oluyor.

      Sil
  8. Oruçluyken okuması biraz zor oluyor, ellerine sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) benim cevaplamam bayram sonrasını buldu...Çok teşekkürler sevgiler

      Sil
  9. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Nasıl da severim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...