30 Kasım 2015 Pazartesi

BURSA....LEYLAK RENGİ ŞEHİR....

SERHİRA LEYLAK


Günaydın
Ben bu sabah,  mail adresime gönderilmiş, birçok güzel dizenin yazıldığı bir mail ile uyandırıldığımı söylesem yeridir.

Ömrümü çelmeseydi Bursa
Unuturdum o sokakları
Kalmazdı kaçamak günlerden
Bu ıslak gül kokusu da
Isırılmış elmaların tadı
Gizli sıyrıklar dudağımda
Dolaşıp durmazdı ürpertisi
Sularda, kuruyan otlarda
Rüzgarlı taş avlular, serin
Çınar gölgeleri aramazdım
Göçü yıktığım şehirlerde
Bir orman kadar ıssızdım 
Bursa'yı sevdim ya, sanki
Kırgın bir aşk acısıyla
Sürüklenip gidiyorum
Yirmi yıldır oradan oraya
Yağmurlu bir güz akşamı
Dönecekmiş gibi Bursa'ya.....

Uzun uzun Bursa'yı ve yukarıdaki dizeleri yazan rahmetli  Ahmet Uysal'ı anlatan bir maildi bu...romantik, masum, duygusal.... mailde belirtildiği gibi " ...şair dili yaşamı dokur..yani onu alelade olmaktan çıkartır, yeniden kurar ona mana katar" diyor.

 Çok haklı şöyle bir çevreme bakıyorum da her yer gri-siyah.... sokaklar, binalar, asfalt yollar, parke taşlar, insanlar bile....eskiden o parke taşları çim tohumlarının üzerine dizerlerdi de aralarından yaşamaya çalışan yeşilcik çimler boynunu çıkarsın gökyüzüne doğru diye... o da yok artık... yere dökülen sararmış yaprakları çöpçüler süpürmesinler istiyorum. Kafamı kaldırıp mavi göğü seyretmek istiyorum.Yağmurda yürümek, insanların yüzünde gülümseme görmek istiyorum. Güzel haberler dinlemek istiyorum. Benim insanlarım, benim bir hayal kadar güzel  ülkem bunları hak etmiyor...her yer gözyaşı, acı, endişe, kaygı...


 Bu maile ihtiyacım varmış aslında...  yıllar önce gördüğüm, hatırlamakta bile zorlandığım Bursa'ya götürdü. Beni bu dizelerle tanıştıran Tamer Uysal'a teşekkür ederim. İlkbaharda yani leylak-erguvan zamanı  Bursa'yı tekrar görmem ve o aşık olunası sokaklarını tekrar adımlamam  lazım....

Bursa: benim ütopyam,
hayal ülkem benim!
zaman kırıkları topladığım
leylak rengi şehir!
yosun kokusu biriktiren
evlerin evim olsaydı!
yağmurla ıslanan ince
yaz yolların yolum olsaydı!
mahfilde içilen sabah kahvesinin
buğusuna karışsaydı yüzüm.
setbaşı köprüsünden,kar sularına
düşürseydim yazdığım şiirleri....
                    Ahmet Uysal....
Benimde bu yayınım bütün Bursalılara, yolu Bursa'dan geçenlere ve Yunanistan'da Bursa hasreti ile yaşayan Bursalılara gelsin.....Sevgiler
                                      

10 yorum:

  1. vay,çok etkileyici,
    coğrafya,yada sosyal bilgiler kitapları,bu dönemde derslerin adı ne bilmiyorum,benim öğrenciliğimde böyle tanımlanırdı.hep savaşla elde edilmeyi överek,padişahlar,şahlardan bahsederek tarif ederdi,oysa sahiden de yuvayı yuva,memleketi memleket yapan rengi,kokusu,dokusudur değil mi?
    özlem anca böyle güzel duygularla anlatılır,
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmene gerek yok Havvacım....aynı şeyler, değişen hiç birşey kitaplarda...evet öyle çok haklısın...rengi,kokusu,dokusu o evi ev yapan...benden de sana sevgiler

      Sil
  2. ah ne güzel bir post olmuş bu böyle.. şiirler de anlatı da şahane.
    hani demişsin ya sararmış yaprakları çöpçüler süpürmesin istiyorum diye.. aynen aynen bende öyle.
    leylak rengine de kokusuna da hayran olduğum çiçektir..
    ne iyi geldi bilsen.
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekküler Sebuşcum...o sararmış yapraklara kadar nice çer çöp var süpürülmesi gereken :)))) baygın kokusu ile benim de en çok sevdiğim çiçektir leylak...sevgiler

      Sil
  3. Harika dizelerde ancak duygular bu kadar güzel ifade edilirdi. Nostalji insanın içindeki umudu körüklüyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudumuzu kaybetmeyelim...Umuttur bizi güzel günlere taşıyacak olan...çok teşekkürler sevgiler

      Sil
  4. Ne güzel yazmışsın bizden de anneannemin memleketi tüm rumeline ve rumelililere sevgi ve selam olsun geçmişe dair görmeyi özlediğimiz o kadar çok şey varki bazı çiçeklerin kokusu bile değişti hepsini ancak hasretle anabiliyoruz mutluluk sizinle olsun sevgili Sertaç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Mutluluğu hepimiz hakediyoruz. sevgiler :)

      Sil
  5. Bir yerlere gitmek, görmek için kuş olmak gerekmiyor. Bazen böyle küçük şeyler hasretimizi gidermeye yetiyor. Ben de çok özledim Bursa'yı. 10 seneden fazla yaşadım orada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa..Bursa sonra Alanya çok zor olmalı senin için..Bursa'yı bir an önce görmek için sabırsızlanıyorum.. Bursa'nın ne çok seveni varmış aslında....sevgiler

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...