22 Haziran 2015 Pazartesi

KOKULU TAŞ YAPIMI


Selam
Bu aşağıda gördüğünüz güzellikler benim yeni oyuncaklarım....Benim kuzen kokulu taşlardan  kızına nikah şekeri yapıyor. Fikir ondan çıkmıştı. Bende hemen atladım tabii...Her biri şeker gibi yiyesim var...yapımı çok kolay ve çok eğlenceli...kalıplara döktükten sonra kurumasını sabırsızlıkla bekliyorum. Lavanta kokulu bu sevimli arabalar eşin siparişi üzerine, müşterilerine hediye olarak verilmek üzere hazırlandı. Hizmette sınır yoktur bizde :)))))

KOKULU TAŞ YAPIMI

Yapılışı ise gayet basit....Kokulu taş tozunu, silikon kalıpları, lavanta esansını Suluhan'dan aldım.Zaten başka bir şeye ihtiyaç yok.

KOKULU TAŞ TOZU

KOKULU TAŞ YAPIMI

 Ölçüsü benim küçük kepçem...Bir kepçe tozu karton bardağın içine koyup, yarım kepçe ılık suyu tozun üstüne ekliyoruz. tahta ya da plastik bir kaşıkla iyice karıştırıyoruz. Kalıba döküyoruz.

ARABALI KOKULU TAŞ

ARABALI KOKULU TAŞ

Kenarlarına tık tık vurarak içindeki hava kabarcıklarının çıkmasını sağlıyoruz. Kurumaya bırakıyoruz. İyice kuruduktan sonra kalıptan ayrılıveriyor zaten....


ARABA MODELLİ KOKULU TAŞ

KOKULU TAŞ YAPIMI

Kalıplarından çıkartıyoruz....Tabii benim gibi sabırsız davranırsanız eğer bazı parçalar elinizde kalabilir..Mesela aynalar.....

KOKULU TAŞ YAPIMI

Kuruması için iki gün beklettim. Ardından Melocanım  şırıngaya çektiği lavanta esansı ile taşlarımızı miss gibi kokulu hale getirdi. Aslında kalıplara döktükten sonra 1-2 damla esans eklemeliydim ama kurumasını geciktiriyormuş. Bu sebepten dolayı sonradan ekledim. Poşetlere koyduk yeni sahiplerini sevindirmeye gönderdik. 

KOKULU TAŞ YAPIMI

Bu aşağıdakilerde lavanta kokulu banyo kelebeklerim.....Yakında seri üretime geçebilirim..Herkese çokk güzel geçen bir hafta diliyorum..
                                                                                                                                                                                                                                    Sevgilerimle 

KELEBEKLİ KOKULU TAŞ



38 yorum:

  1. sertaç şahaneymiş bunlar,eline sağlık:))))
    güzel bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok güzeller. Bir ara ben de takmış kokulu taş yapına. Bir sürü yapıp hediye ettim. Ben tozun içine esans koyuyorum, sonradan eklenen koku çok kalıcı olmuyor sanki. Esanslı toz da satılıyormuş, aklında olsun. İnternette bazı sitelerdeki fiyatlar Suluhan'dan ucuz.
    Sevgilerimle ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim toz esanslıydı sanki...kokusu kötü değildi. Ama tamamen tesadüfen aldım..Şimdi senden öğrendim. Suyla karıştırdıktan sonra esası damlatmıyormusun Gül? Nasıl tozun içine anlamadım...benden de sana sevgiler :)

      Sil
    2. Ben beyaz kokusuz alçı gibi bir toz almıştım Suluhan'dan, esansı da ayrıca almıştım. Harcı hazırlarken esansı içine damlatarak yaptım hep. Bir sefer esansı unuttuğum için sonradan ekledim, o taşların kokusu çok çabuk gitti. Kendinden kokulu taş tozunu da internette araştırırken görmüştüm, kendim kullanmadım açıkcası. O sitelerin linkini unutmazsam yollarım sana da. En azından incelersin ;))

      Sil
    3. Tamam bir daha ki sefere öyle yapayım..Teşekkürler :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ersin seni burada görmek ne güzel :))))

      Sil
  4. Çok ama çok güzeller keşke benim olsalar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lafımı olur lütfen.... ver adresini göndereyim hemen :)) teşekkürler sevgiler

      Sil
    2. Aa çok mahcup hissettim kendimi ne kadar zarifsiniz. Çok teşekkür ederim almış kadar oldum :)

      Sil
  5. Çok şirin olmuş ellerinize sağlık
    Kalıpları silikon gibi duruyor sert bir kalıp olsa sanki daha zor çıkar
    Çok cici çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii tabii silikon...alçı kalıptan çıkması mümkün değil..çokk teşekkür ederim.

      Sil
  6. Çok güzel olmuşlar..Yapması da ne basitmiş..Ellerine sağlık canımcım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basit ve çokk eğlenceli Güliz...Malzemeler bittiği için bırakabiliyorum...Büyük zevk..Korkuyorum evin her tarafı kokulu taş dolacak diye :(((((( teşekkürler sevgiler

      Sil
  7. iyi ki paylaştın sertaç. çok kolaymış yapımı. özel günlerde misafirler için hediyelik yapabiliriz. ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet kına, doğumgünü, nişan ne kadar güzel olur di mi? teşekkürler sevgiler

      Sil
  8. Harikamış aslında,güzel görünüyorlar..Taş tozu ve silikon kalıplarını bulmak biraz zor ..Sanmıyorsam baharatçılarda satılıyor bu malzemeler..Bunların bir de sabun ve mum yapımı şeklinde olanları da vardı.Bi ara denemek lazım..Ben sabun yapımını düşünüyordum ama bir heykel koleksiyonuda fena olmaz :)) İyi günler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sizin heykel koleksiyonu yorumunuzdan sonra benim kokulu taşlar başka bir boyuta geçti şimdi ..teşekkürler :))))) Silikon kalıpları ve taş tozunu int.satıyorlar. Bende merak ediyorum mum yapımını..en kısa zamanda deneyeceğim.Teşekkürler

      Sil
  9. ellerinize sağlık, çok güzel olmuş))

    YanıtlaSil
  10. alla alla yaaa ne ciciler sahiden de :)

    YanıtlaSil
  11. Hani çocukken yaptığımız kireç taşları vardı ya, onların kalıplarını alırdık kırtasiyeden. Onlarda da olur mu acaba :D

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, bende kınam için yaptım ama kokuları geçiçek gibi sanki. Şırıngayla sonradan ekleyince sorun oluyor mu acaba renklerinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam kınaya 1-2 gün kala taşların altına gelecek kısma esanstan biraz damlatın 3-4 damla kadar taş kokuyu içine çekiyor ve koku yaymaya devam ediyor.Taşların kokusu azaldığında aynı yöntemi tekrar uygulayabilirsiniz.Bu arada bir ömür boyu mutluluklar dilerim.Sevgiler

      Sil
  13. kendinden kokulu ve renkli taş tozlarını kullanmanız sürekliavantajınızadır. Hele ki denemediyseniz neon renkleri mutlaka denemenizi tavsiye ederim.Blogumda ayrıntılara ulaşabilirsiniz. http://kokulutasdunyam.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  14. Kokulu taş tozu Ile gonca gül yapmaya çalışıyorum ama üç kısımları kırılı
    yor nedeni nedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi akşamlar tam kurumadan çıkarttığınız için kırılıyor olabilir.

      Sil
  15. Suluhanda taş tozunu hangi magazadan aliyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın 1.katta merdivenlerden inerken sol tarafta ki 2.mağazadan alıyorum. Adını hatırlamıyorum ama....

      Sil
  16. http://kokulutasdunyam.blogspot.com.tr/2016/04/kokulu-tas-maliyet-hesaplama.html?m=1

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar emeğinize sağlık çok güzel olmuşlar. Bende kendi çapımda bişeyler yapmaya çalışıyorum incelerseniz sevinirim :))

    http://www.onlinemagazam.net/hediyelik-esyalar/kokulu-tas-toptan-ve-perakende-satisi.html

    irtibat tel whatsapp: 0505 664 69 53

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tabii ki gelirim...Bol satışlar diliyorum size....

      Sil
  18. Harikalar! Ben de nikah şekeri araştırırken tanıştım kokulu taşlarla. Yapması da kolay görünmüştü araştırırken. Gerçekten de kolaymış. Çok şeker olmuşlar.

    YanıtlaSil
  19. Bende geçenlerde kalıp arıyrdum. Çevremde de soran oldu. Çok sayıda alacağımız için topta araştırması yaptım aşağıda linkini paylaştığım siteyi buldum gayet hoş anlayışlı arkadaşlar toptan sipariş geçtim ürün geldi sizlerede tavsiye ederim.

    https://www.azebu.com/sabun-amp-kokulu-ta

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...