30 Mart 2015 Pazartesi

HEP BERABER ANILARIMIZI YAZALIM....YOKSA BAŞKALARI YAZACAK...


Herkese Günaydın
Cuma günü sizlere Haydar Dedemin hikayesini anlatmıştım. Bu hikayeyi yazmamım sebebi; Turkish Forum sayesinde tanıştığım Lale Hanım ve arkadaşlarının,  Ermenilerin yaptığı 100.yıl "sözde" soykırım propagandasına karşılık olarak şimdiye kadar acılarından hiç bahsedilmeyen Türk ve Müslümanların asıl nasıl bir soykırıma uğradıklarının anılarla belgelenmesini içeren bir projedir.
Proje metni aşağıdadır. Yazının her satırına katılmamak mümkün değil....Özellikle aşağıda yazacağım paragraf gerçekten beni çok üzdü. Aynen yayınlıyorum....Bize kim sahip çıkmalı acaba? 

"En üzücü olanı ise, bu propaganda silahının, hedeflediği kitlelerden Türkiye Cumhuriyeti aydınlarını adeta 'efsunlamış' olması, onları da bu yalanı savunur hale getirmesi ve aksinin savunulmasının, 'milliyetçilik, faşizm' olarak adlandırılabilmesidir."

Bizde o zaman birbirimize sarılırız. Türkiye'de ki her ailede mutlaka bu acılar vardır.Yaşadıklarımız var, büyüklerimizin anıları var...Hiçbiriniz sormadınız ailelerinize bunu tahmin edebiliyorum. Çünkü  toplumumuzda böyle  bir farkındalık oluşturulmamış...İzin verilmemiş...Çok acı hikayeler olduğu için konuşmamayı, unutmaya çalışmayı istemiş büyüklerimiz.....

Aile büyüklerim; geçmişi hatırlasam bana ne kazandıracak güzel birşey yok ki, anlatsam sana ne kazandıracak kinlenmenden başka.......... derlerdi. İkna edene kadar akla-karayı seçerdim... anlatmaları için yeminler ederdim - kinlenmeyeceğime- dair.....(Bizimkilere göre kinlenmek berbat birşeydir...Ölsen daha iyi yani) 

Eğer katılmak isterseniz çok zorlanacağınızı tahmin edebiliyorum. Sizden ricam Cumhuriyet Kadınları Derneği'ne ait  bu projeyi sayfalarınızda paylaşarak olabildiğince çok insana duyurmamız ve  Osmanlı Türk ve Müslümanlarının 1.Dünya Savaşı'nda birden çok cephede saldırıya uğraması  ile yalnızca Doğu Anadolu'da yaşayanların anıları ile sınırlı olmaması, tüm Anadolu, Balkanlar, Ortadoğu ve kuzey Afrika'da yaşayan Türk ve Müslümanların anılarını da içerecek olması nedeniyle aile büyüklerinize ait anıları metnin sonunda belirtilen formatta yazarak 

laleolcay@hotmail.com adresine en kısa sürede ulaştırmanız....

                                       Hepinizi çokkk seviyorum...Sevgiler....





















10 yorum:

  1. Fikir gerçekten çok güzel. Bu coğrafya da öteki olmayan bunları anlayamaz. Birbirlerini en iyi öteki olanlar anlar. Çünkü ben de bir ötekiyim. Yazını mutlaka paylaşacağım. Ve gerçekten de hem aile büyüklerinin, hem de köklerine yaptığın yolculuğu kitaplaştırsan ne güzel bir kalıcı anı olurdu.
    Sevgilerlerimle arkadaşım, haftan güzel geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül biz öteki değiliz biz buraların Sahibiyiz....Bir zamanlar oralaaa şuralaa hep bizimdi...Çok teşekkürler sevgiler :)

      Sil
    2. Elbette biz öteki değiliz, ne demek istediğimi sen anlamışsındır zaten
      ;))

      Sil
  2. sertaç,linkini yayınımda paylaştım arkadaşım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım çok teşekkürler...
      benim linki verirmisin Havva...Şimdi baktım öbür linkte metni bulamadım..biraz karışık da....sevgiler

      Sil
    2. canım cumhuriyet kadınlarına tıklayınca açılmadı mı,ben şimdi denedim oldu,açıldı da,yada ben mi anlamadım?

      Sil
    3. Açılıyor ama ana sayfa çıkıyor bu metni bulup okumak biraz zor o yüzden söylemiştim

      Sil
  3. Bu çok güzel bir proje. Paylaşacağım...

    YanıtlaSil
  4. Ben bir süredir yoktum ortalarda ..ben de elimden gelen desteği vereceğim elbette.
    Harikasın Sertaç!

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...