25 Eylül 2014 Perşembe

YİNE KADININ ADI YOK





Aklımda deli sorular....
Di mi tek derdimiz bu di mi?

*Neden kadınların ve kız çocuklarımızın başındaki örtü için erkekler oturup karar veriyor?

*Neden açıklamayı yapan erkek, başını önünden kaldırmadan, sıkıntılı sıkıntılı metni okuyor?

*Neden bütün siyaset kadınların başörtüsü ortak noktasından  hareket ediyor?

*Neden kız çocuklarının reşit olması ve kendi kararlarını vermesi beklenmiyor?

*Neden kadınların öz güvenleri yerle bir edilmeye çalışılıyor?

*Neden bir erkek "kızımı 9 yaşında da kapatırım,10 yaşında da"diyebiliyor?

*Neden erkekler boşanmak isteyen karılarını, ayrılmak isteyen sevgililerini öldürebiliyor?

*Erkekler bu gücü nereden alıyor ?

*Kadınlar; Dinimizin gereği olarak, Atatürk'ün yaptığı gibi, el üstünde tutulması gerekirken, ayaklar altına alınmaya çalışılıyor? 

Ve bu durumlara bu erkeklerin anneleri nasıl izin veriyor?

Yazımı çok sevdiğim bir cümle ile bitirmek istiyorum. 

"BAŞINI ÖNÜNE EĞME KIZIM TACIN DÜŞER"

                                                                        SEVGİLERİMLE







34 yorum :

  1. Sertaç'ım dinler sadece İslam dini değil, Hristiyanlık, Musevilik hepsi KADINLARLA UĞRAŞIR. Vaktiyle bir rahibenin hayatını anlatan bir film gelmişti televizyona, hatta hiç unutmuyorum başrol Audrey Hepburn'undu, orada da baktım rahibelerin önce o güzelim, upuzun saçlarını kestiler, yürürken duvar kenarına yakın başı önde EZİK olarak yürümeyi aşıladılar, onlar da biliyorsun başlarını saçlarını örtüyorlar hatta tıpkı bizim türbanlılar gibi, türbanı oradan aldılar zaten benim gençliğimde hele hele çocukluğumda teyzeler, ninelerin başörtüsü vardı, böyle rahibe benzeri türban daha icat edilmemişti. İşte kadınları EZİK BOYUN EĞEN yapma politikası bu, ezik, boyun eğen olsunlar, insan başını, saçını açtı mı, dimdik yürüdü mü kendine güveni gelir, başları kapalı kızlara bakıyorum ezik ezik, başlar önde yürüyorlar adeta kız olarak yaratılmaktan UTANIYORLAR, ATATÜRK bunu farketmişti, bir insanın kendine güveninin kılık kıyafetle de ilgisi vardır, üzerinde eski püskü, yırtık pırtık bir eşofman, saçbaş taranmamış, yüz yıkanmamış, sokağa çık kendinden utanırsın tüm kendine güvenin gider, ama güzelce giyin, temiz pak, (pahalı demiyorum) banyonu yap, saçına fön çektir, makyajını yap sokağa çık bak nasıl kendine güvenin tekrar gelir. Değil mi? İşte işin psikolojisi bu: Kadınlar kadın olmaktan utandırmak, EZİK hale getirmek, bu kimin işine yarar? ERKEKLERİN. Ne kadar ezik bir kadın, o kadar erkeğe, kocaya, babaya, abiye hatta kuzenlere İTAATKAR bir kadın.

    Kadın böyle saçını ört, yüzün ört, dedikçe kadın CİNSEL bir objeden başka bir şey değilmiş haline dönüştürülüyor İNSAN KİMLİĞİ yok ediliyor, o sadece bir avret, bir cinsel objedir, o yüzden kapatılmalıdır, tabii aynı zamanda - eş zamanlı olarak- tüm erkeklerin de 10 yaşında çocuğun saçından tahrik olabilecek OLASI - POTANSİYEL SAPIKLAR PEDOFİLLER yerine koyuyor.

    Bu durumda eğer erkeklerin tümü potansiyel sapıksa bunun suçunu kadın başını kapatarak çekmemeli, o zaman bütün erkekleri öldürecek biyolojik bir silah yapalım kurtulalım derim:) yok sapık değillerse niye 10 yaşındaki çocuğu kapattırmaya çalışıyorlar? Kardeşim uğraşacaksanız sapıklarla uğraşın yani kızların saçında değil sorun, sapıkların zihniyetinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'm O kadar haklısın ki...Bu konuda yazılacak o kadar çok şey var ki..Doğru rahibeliği empoze etmeye çalışıyorlar...Zaten erkekler kendine güvenemediğinden bunu yapıyorlar.Kendine güvenen erkek benim öteki yarım diye bakar karısına.İncitmekten korkar.Ama diğerlerine bak kendi ezikliklerinin hırsını kadınlardan çıkartıyorlar.
      Sevgiler

      Sil
  2. Ağzınıza, elinize, dilinize sağlık.İzin verirseniz blogumda paylaşmak isterim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Tabii ki paylaşabilirsiniz
      Sevgiler

      Sil
  3. Erkeklere bu gücü veren sadece kadınlar. Kadınlar kabullenmeyecek kendini ezdirmeyecek, anneler erkek çocuklarını sen erkeksin sen egemensin kız çocuklarıni da erkektir yapar alttan alcaksin boyun egceksin diye yetistirmeyecekki erkekler bu saçma düşüncelere girmesin. Bu konuda Türk kadınların da çok suç buluyorum kimse kusura bakmasin. Ha bu demek değil ki erkekler sadece kadınlar yüzünden böyle. Hayır adam olan durması gerektiği yeri biliyor kimseye egemenlik taslamiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru haklısın kadının kadına yaptığı kötülüğü bir erkek asla yapamaz.
      Adam gibi adamlık,Kadın gibi kadınlık çok doğru bir kavram
      sevgiler :)

      Sil
    2. Süslü şirinenin yazdıklarına katılmamak mümkün değil, kesinlikle çok doğru... Erkekleri yetirştiren yine biz kadınlarız, hep onlar ne derse doğru onlar ne derse o olur diye tohumlar atılan bir zihniyetten ne sonuç çıkabilir ki!!! Her bireyin kendisi olduğu, birinin diğerinin düşünceleri altında kalmadığı bir toplum olmak çok mu zor... Değil ama bunu yapabilecekler çok az. Keşke hepimiz daha bilinçli olsak ve bu tür kötü olayların durumların önüne geçebilsek Sertaç'cım.
      Yazın içinde seni ayrıca takdir ediyorum, yüreğine sağlık canım..

      Sil
    3. Teşekkürler Sinem...Kadının ekonomik bağımsızlığı,yetiştiriliş tarzı çok önemli..Babasından sonra da kocasından para istemek için eğilip bükülen kadınların erkek çocuk yetiştirirken bilmeden üstüne basarak söylüyorum bilmeden gördüğünü uygulamaya çalışmasının sonucudur bu...Sevgilerimle

      Sil
  4. yazının her bir kelimesine sonuna kadar katılıyorum! 10 yaşındaki çocuk başını kapatacak, sokakta oyun derdindeyken aklı kalarak gidip oynayamayacak, çocukluğunu yaşamayacak ve sonra kin nefret duyguları ile gelişen bir nesil:(
    söylenecek çok şey var evet içim acıyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana Konya'da yaşadığım dönemde olan bir olayı anlatmak istiyorum..(Konya yaşayanları tenzii ederek anlatıyorum.Konya'nın modern insanı da çok Yobazı da)Apartmanımızın görevlisi kızkardeşinin kaşlarını almayı, evden dışarı çıkmasını yasaklamıştı.(Malum sebebten) Kızcağız o bir oda evin içinde kıvranıp duruyordu. Yengem yaptırıyor bunları ona, babam sağ olsaydı bunları bana yapamaz der dururdu. Sonra çıkışı nerede buldu o kız biliyormusun? Camdan 1-2 kez gördüğü bir kamyon şöförü ile kaçtı.Adam evliydi.Kuma oldu.....Bu kızcağızdan doğan çocuk ne görecek? Şiddet,kin,nefret,özenti........

      Sil
  5. Benim ağırıma giden de bu benim inanç özgürlüğüm ama diyen kadınlar.İşte bu kadınları anlayamıyorum ben.Kendilerini bilmeden cinsel obje yapıyorlar haberleri yok.Ayakları yere değiyorsa evlenebilir diyen zihniyetle savaşacaklarına onlara özgürlüklerini veren Atatürkle savaşıyorlar ya deli oluyorum.Günlerdir bu konuyu yazacağım ben de kafamdakileri toparlayıp sözcüklere dökemiyorum.Bugün geldiğimiz bu nokta çok canımı acıtıyor.İnançları için kapanıp ama giyim makyaj yaşam tarzlarındaki şaşayı görünce ben başımı örtmüyorum ama asıl tesettürlü benim demek istiyorum böylelerine.Okullardaki türbandan sonra sıra karma eğitime gelecek , sonra sırada kadını eve kapatmaya gelecek.Daha ne kadar susacağız.Konuşmak için , itiraz etmek için daha neyi bekliyoruz.Kurbağalar haşlanıyor artık , vakit eylem vakti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın Dernekleri ne işi yarıyor bilemiyorum.Bir türlü çözemedim onların ne iş yaptıklarını. Seçim dönemlerinde bilboardlara daha çok kadın vekil diye reklam vermekten başka....Tesettürün beyinde olduğunu zaman çokkkkk güzel gösteriyor. Kanunlara göre irade reşitlikle gelen bir kavram...Reşit olmayan çocukta irade olur mu? İrade olmayan yerde inanç özgürlüğü olur mu? Sevgiler

      Sil
  6. Ben üniversitelerdeki gençlerin kendi tercih haklarını , özgürlüklerini dilediklerince yaşayabilmeleri adına diledikleri kıyafetle öğrenim görmelerini şiddetle savundum hep ama küçücük kızlarımıza bu sözüm adına özgürlük kisvesi altında türban takabilme serbestliğinin getirilmesini anlayamıyorum , burda benim mantığım yetmiyor.
    Biz türbanla okula gelen 9-10 yaşındaki kızın bunun kendi tercihi olduğunu nasıl anlayabileceğiz , en korkuncu ise ya bu kız aslında okula türban takarak gelmek istemiyorsa , soruyorum Sertaçcım bu şiddet değilde nedir ?
    Rabbim tüm çocuklara aklı selim , gözlem yeteneği gelişmiş aileler nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki haklısın Tülay...İkna odalarına ne kadar karşıysam, ortaokul çocuklarında türbana da o kadar karşıyım. Üniversitede gençler hangi kıyafetle gitmek istiyorlarsa gitsinler..Ama ortaokuldaki çocuğun iradesi kendi iradesi değil, devletin ve ebeveynlerinin iradesi...Şiddetin de daniskası....
      Amin

      Sil
  7. valla feysime attım bugünkü yazını, küfretmeden dile getirebilmiş harika bi anlatım idi.Ellerin dert görmesin Sertaç. Sabah Nehir'i okula götürürken kibrit kutusu kadar çocuklar gördüm başlarında bi metre kumaş..çığlık atasım geldi .Berbat bişi bu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kadriyecim...Yavrucaklar yaa nasıl üzülüyorum anlatamam

      Sil
  8. Dünyadaki bütün kötülüklerin yegane nedeni bizim saçlar her halde, nasıl bir mantıksa bu....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhalde Handan... nelere kadirmiş bizim saçlar...Haberimiz yokmuş
      Sevgiler

      Sil
    2. Nerelere batıyor bu saçlar acaba di mi ?

      Valla "Şeytan" diyor ki şimdi git saçını en dikkat çeken sarıya boyat :) huahaha :)

      Sil
    3. Kırmızı ruj sürdük şimdi de cart sarıya mı boyatalım saçlarımızı....
      iyi fikir aslında :)
      sevgiler

      Sil
  9. akıllancak mı bizim ülke bigün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut fakirin ekmeği Deep...Belki birgün....

      Sil
  10. Sevgili Sertaç öncelikle seni kutluyorum. birkaç gündür ben de bu konuda yazı yazmak isterken senin mükemmel yazını okudum mutlu oldum. Yazındaki her bir cümleye sonuna kadar katılıyorum. Kadın saçının bu denli önemli olduğu bir ülkede gündem hiç değişmiyor. Bir adım ilerleme yok aksine gün geçtikçe geriye çekiliyoruz. Kadının saçıyla bu kadar meşgul olan beyler lütfen defalarca tecavüz edilip balkondan atılan ve ölen yabancı uyruklu bir kadının yaşam hakkı hakkını da korusunlar, küçük yaşta evlendirilen ve öldürülen küçük gelinlerin hakkını da korusunlar, sırf büyüdüğü için okuldan alınan kız çocuklarının okuma hakkını da korusunlar. Yakında anaokullarında da serbest olacak gibi görünen türban denen velev ki siyasi simge artık ülke gündeminden tamamen çıksın da bu ülke de önünü görsün... İleriye yönelik adımlar atsın, gelişsin, sanayileşsin, kendi kendine yetebilen bir ülke haline gelsin. Daha söylenecek o kadar çok şey var ki söylemiyorum. Çünkü İlber Ortaylı'nın da dediği gibi tek derdimiz okulda koşan çocukların ahlaksızca savrulan saçları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ötekilere karışmıyorlar Nermin dövülsün,sövülsün,öldürülsün hiç önemli değil.Yeter ki saçını örtsün...Önümüzü görememekten bende sıkıldım artık...
      sevgilerimle

      Sil
  11. Kabus gibi. Başka yorum yapamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlarımızın üzerine çöken bir kabus....gibisi yok Bahçe Perim
      Sevgilerimle

      Sil
  12. “Hem kadınların on adetten altı-yedisi ya ihtiyardır, ya çirkindir ki; ihtiyarlığını ve çirkinliğini herkese göstermek istemezler. Ya kıskançtır; kendinden daha güzellere nisbeten çirkin düşmemek veya tecavüzden ve ittihamdan (töhmetli olma, suçlu olma) korkar, taarruza maruz kalmamak ve kocası nazarında hıyanetle müttehem olmamak için, fıtraten tesettür isterler. Hatta dikkat edilse, en ziyade kendini saklayan ihtiyarlardır. Ve on adetten ancak iki-üç tanesi bulunabilir ki; hem genç olsun, hem güzel olsun, hem kendini göstermekten sıkılmasın.” Risale-i Nur

    sertaç,nette gezerken bir site buldum başörtüsü konulu sayfasından onlarca paragrafdan sadece minik kuple!:)
    Allah hepimize yardım etsin,amin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım yetişkin olsun naparsa yapsın.Kapanıyor mu açılıyor mu kendi kararı ama o su gibi küçücük çocuklarının saçlarının kime ne zararı var?anlamıyorum kendi isteği ile değilde ailelerinin isteğe ile kapanan çocuklar sonra tabiri caizse kabak çiçeği gibi açılıyorlar fırsatını bulunca....sevgiler

      Sil
  13. ay bende doyamadım yorum yapmaya gibi oldu ama sertaç,hani görünen kız çocukları ve kadınlarmış gibi sorun!
    sorun daha da büyük!
    erkek evladı olanlar ne yapacak?
    nasıl insan olacaklar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük problem erkekler aslında....doğru yetiştirilmeyen erkekler fikri neyse zikride o olacağı için kadınları kapatmaya çalışıyorlar elbirliği ile.....

      Sil
  14. Sonradan not: 9 yaşındaki çocuğa türban taktırmak, 9 yaşındaki çocuğa CİNSEL OBJE olarak bakıldığının itirafı aynı zamanda. Yani bunlar sübyancı, çocuğa "kapan yoksa sana tecavüz ederim' demek. (Bu arada kapanmanın tecavüzü engelleyeceği de yalan, tecavüzcü damacanaya da ediyor, bebeğe de, oğlan çocuğa da, 90 yaşındaki nineye de. Kılık kıyafet hiçbir tecavüzcüyü engellemez)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkk haklısın adamın aklı fikri cinselliğe çalışırken kapan burnunun ucu gözükmesin ne fayda
      Sevgiler

      Sil
  15. Kadından korku. Ya da aslında kendilerinin kadına zafiyetlerinden korku bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın Kadriye zafiyetlerinden korku bunun adı...
      Sevgilerimle

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...