2 Eylül 2014 Salı

ŞAKŞUKA'NIN KONSERVE YAPILMIŞ HALİ


Herkese selam
Yakında bu blog, köyden gelenler yüzünden  yemek blogu haline dönüşebilirrrrr :)))))

Bu aralar, bizim köyden gelenleri yerleştirmeye çalışıyorum. İnsanın bir köyünün  olması ne kadar güzel bir şeymiş aslında....Daha önce ki yazılarımda da bahsetmiştim. Benim köyüm yok. Köyü evlendikten sonra gördüm. Köyün nimetlerinden faydalanmayı da çok sevdimm.

Geçen sene şakşukayı konserve yapmıştım.Yılbaşında açmıştım. Çok beğenilmişti. Bugün sizlerle bu tarifi paylaşmak istiyorum. Şimdi gelelim yapılışına.... 


ŞAKŞUKA YAPIMI

MALZEMELER
*5 tane küçük boy patlıcan
*5 tane küçük boy kabak
*5-6 iri diş sarımsak
*10-15 domates (Rondodan geçirilmiş püresi)
*tuz
*Zeytinyağı
*Kızartmak için sıvı yağ (Ben kızartmaları ayçiçek yağı ile yapıyorum ama keşke zeytinyağı ile yapabilsem.....)

ŞAKŞUKA YAPILIŞI
 İlk önce patlıcanlarımızı alacalı soyup, dörde bölüp, küçük olmayacak şekilde doğruyoruz. Hazırlamış olduğumuz tuzlu soğuk suyun içine atıyoruz. 
Ardından kabaklarımızı da aynı şekilde doğruyoruz. İlk önce kabaklarımızı, ardından patlıcanlarımızı hafifçe kızartıp havlu kağıt serilmiş tabaklarımıza çıkartıyoruz.
ŞAKŞUKA YAPILIŞI
 Domateslerimizi yıkayıp, her yaratılan da vardır bir hikmet diyerek kabuklarını soymadan  dörde bölerek rondoda püre haline getiriyoruz. Tencereye aktarıyoruz. İçine zeytinyağını şöyle bir gezdirip, 2 silme tatlı kaşığı tuzumuzu atıp, tenceremizi,domateslerin suyunu çektirmek için,  ocağımıza koyuyoruz.
Domateslerin piştiğini kıvamından anlarsınız. Daha yoğun kıvamlı olur. Tencerede ki domateslerin izi 2-3 parmak kadar aşağıya iner.

ŞAKŞUKA
 Ardından sarımsaklarımızı soyup,dörde bölüp tencereye ekliyoruz. Kızartmış olduğumuz patlıcanları, kabakları tenceremize ekliyoruz. Birkaç kez karıştırıp, ocağın altını kapatalım. Sonra sıcak sıcak kavanozlarımıza koyup, kapaklarını sıkıca kapatalım. Dokunulmaması gereken bir yerde  temiz bir bezin üstüne ters çevirip koyalım.24 saat orada dursun. Sonra güneş almayan bir dolabın içine yerleştirelim.
ŞAKŞUKA NASIL YAPILIR
Afiyet olsun......
Sevgilerimle

28 yorum:

  1. aa süper bir fikir bu! ben normalde domatesin bol olduğu yaz döneminde domates hazırlarım ama bunu yapmak hiç aklıma gelmedi.. bir kızartma sever olarak bunu mutlaka yapmalıyım. teşekkürler paylaşım için sertaçcım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim Sebuşcum....Hem çok güzel oluyor.Hem de hazır bişeyler oluyor evde :)

      Sil
  2. ya şı işi hiç yapmadım ben sertaç,
    gaza geliyorum deneyeceğim sonunda he,
    bu arada kavanozları ısıtmıyorsun,yalnızca iç malzeme mi sıcak oluyor,bir de kaççç ay saklanır bunlar arkadaş
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Havvacım sadece iç malzeme kaynar halde oluyor.Kavanozlara sıcak sıcak koyuyorsun.Kapaklarını sıkıca kapat yeter.Bir de 24 saat dokunma...Kaldırırken de kapaklarını sık. Lezzetinden hiçbirşey kaybetmeden 1 yıl saklanıyor Havvacım...Geçen sene bu zamanlar yaptığım domates sosunu geçen hafta açtım...Sevgiler Öptüm.

      Sil
    2. sertaç ben naptım bil bakalım,önceki gün 5 kavanoz domates sos yaptım,bu gün bin tane işimin arasına birde fırında kızartma yaptım,aklıma sen düştün dedim ki şu şakşuka benzeri de ben yapayım:)
      kızartmalar sabahtan yapılmıştı,sos ise öğleden sonra,bulaşık makinasından sıcak ve temiz çıkardığım kavanozlara bi sıra biber,bi sıra patates,bi sıra patlıcan sırayla dizdim,en üstüne de sıcak sosu döküp ağzını kapatıp ters çevirdim,tam yastığa başımı koydum ki aklıma geldi ben sosun içinde hafif tıkırdatmadım,ee yarısı sıcak yarısı soğuk olmaz değil mi?
      yani bence olmaz,ilk deneyimde çuvallamış oldum,3 koca kavanoz arkideş ha diyince de yenmez ki!
      tühhh

      Sil
    3. Arkideşim olmuş olabilir... sonuçta sosun kaynar durumdaymış.Ama ben çabuk bozulduğundan dolayı bu sosun içine patates koymaya cesaret edemiyorum. Birşey olmaz merak etme :)

      Sil
    4. teşekkür madem patato bozuyo,bilmiyordum,bi fırsatta yiyelim:)

      Sil
    5. Yaaa bu kadar telaşlanma bekle....Bozulmazsa eğer bir sonraki yıla bende patatolu yaparım. Tecrübe etmiş oluruz
      Öptüm

      Sil
  3. Peki ne kadar süre dayanır .Ben bu konularda çok marifetli değilim :(( ama evli bir bayan olarak sizden feyz almam lazım artık :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir domates kavanozunu geçenlerde açtım.Yaklaşık 1 yıl oldu....
      Çok naziksiniz teşekkür ederim.Sevgilerimle

      Sil
  4. Çok pratik olur gerçekten, patates te koysak olur mu acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patates çabuk bozulduğu için koymaya cesaret edemiyorum aslında....
      Küçük bir kavanoz denenebilir belki de sevgilerimle

      Sil
  5. Bir koyun olduğu için gerçekten çok şanslısın, dogal sebzeler gibisi var mı! Birde ne harika şakşuka konservesi yapılmış :) Patlıcanlı herşeye bayılırım da :)
    Elleine sağlık, kışın afiyetle tüketin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten haklısın.Köy bağlantısı olan insanların evi de bereketli oluyor..Yok yok cevizi,ıhlamuru,bazlaması,yufka ekmekleri,tereyağı,yumurtası...hepsi var. Üretmesen bile birinci elden satın almak hem daha ucuz daha da güvenli..Teşekkür ederim güzel yorumun için sevgiyle kal :)

      Sil
  6. Sertaç ne iyi ettinde paylaştın ben patlıcanı çok severim nasıl yapsamda kışa saklasam diye düşünüyordum bu fikir çok iyi oldu mutlaka deniycem .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum Meltem..Bende çok severim patlıcanı..Bu şekilde saklamak hem pratik hem de çok lezzetli oluyor.Sevgilerimle :)

      Sil
  7. hah haaa köy mutfağı blogu evet iyidir yaa :) hoşgeldiniz ki bilokumaa bi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde hoşgeldiniz...Adı güzel olmuş.."Köy mutfağı" güzel bir blog ismi olabilir aslında :)

      Sil
  8. Ben de deneyeceğim. :) Köyden gelen şeyler hımmm. Şanslısın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Bahçe Perim...Keşke köy kooperatifleri daha da aktif hale gelse de herkes faydalanabilse..sevgilerimle :)

      Sil
  9. El altında bulundurmak lazım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Sertaç hafta sonu şakşukayı yaptık hatta abartıp birazınıda rondoda çekip sos halinede getirdik tarif için tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy rica ederim...Yaa zaten bu domates işine giren kurtulmuyor.Onu da bunu da şunu da derken ev domates sosundan geçilmiyor..Eline sağlık :)

      Sil
  11. Sebze bol ve doğalken deneyeceğim ben de, ilham verdin teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumun için...Deneyin pişman olmazsınız
      Sevgilerimle :)

      Sil
  12. Mevsiminde tazecik sebzelerle yapıp saklamak süper fikir.Ellerinize sağlık mutlaka bende deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki ...ayrıca çalışan kadınlar için evde birşeylerin hazır olması keyifli bir durum yaratıyor sevgilerimle :)

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...