8 Temmuz 2014 Salı

VODİNA-EDESSA


VODİNA ŞELALE

Vodina mübadeleden önce Selanik Sancağına bağlı bir kaza merkeziymiş. Halkın çoğunluğu genelde düz ovada kurulmuş köylerde yaşıyormuş.Yemyeşil bir merkez...Kaymak çalan dağlarının çevrelediği Karaca ova toprağı tabii ki sudan dolayı çok bereketli....Burada bir kez daha doğanın gücüne hayran kaldık...Suyun debisi çok güçlü...Çevresine verdiği serinlik harika...

Vodina'dan gönderilen yaklaşık 22.000 mübadil, Türkiye'ye getirildiklerinde Edirne,Şar köy,Bursa,Çeşme,İstanbul ve Gelibolu'ya yerleştirilmişler.Ne ka güzel...

Bizimkiler ise; Çorum, Niğde..... suya hasret yaşa.... Ne göl ne de nehir...:(


VODİNA ŞELALE

Şelalenin arkası 

Su hayattır diye boşa söylemiyorlar..
Gürül gürül bir şelale
Voda,Slav dillerinde su, Vodina ise; sular şehri anlamına geliyormuş.
Vodina'nın bir başka adı ise; Edessa...
Edessa ise Makedonca'da su anlamına geliyormuş.


GREEK SALAD

Şelalelerin yan tarafında Vodina Belediyesinin restoranı var.Oranın en meşhur yemeği olan güveçlerimizi ve greek salatamızı yedik. 

Greek salatanın özelliği domates,biber,salatalık ve soğan iri iri doğranıyor.Üzerine konulan büyük kesilmiş bir peynir parçası ile sunuluyor.


VODİNA GÜVECİ

Vodina güveci ise.....amanda aman yemede yanında yat gibi bir şey...bir lezzet bir lezzet...
Altında koca bir parça dana eti...Üzerinde de iri kesim bir patates,uzunlamasına kesilmiş patlıcanlar,kırmızı biber ve yine peynir ile birlikte getirildi.

Şahaneydi.Giderseniz eğer mutlaka Vodina güvecinin tadına bakın...

HEDİYELİK ALIŞVERİŞ


Yemekten sonra şelalelerin arka tarafında kalan hediyelik eşya dükkanlarından magnet ve akraba bileziklerimizi (Deriden... 15-20 tanesi bir arada satılan ince siyah  bileklik...Hira Melis bunlara akraba bileziği diyor.hepimize üçer beşer dağıttı...Hep takmamız gerekiyormuş. Aramızda ki bağı güçlendiriyormuş.) Tabii biz gelir gelmez çıkarttık. Aramızda en istikrarlı Sedat abim çıktı.(Solda ki) Dün akşam iftarda, hep beraber annemdeydik. Hala kolundaydı. Dayanamam....
ennnn akrabam benim.

http://www.lozanmubadilleri.org.tr/ ile yaptığımız Yunanistan gezimizin Vodina kısmı da  böyleydi. 

Şimdilik hoşçakalın...
                                                              Sevgilerimle






23 yorum:

  1. Uff harika biyermiş yaa,görünce bile içim serinledi,orda olmak vardı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzeldi.Buzz gibi..Sevgilerimle

      Sil
  2. bizde oralardan gelmişiz yakın zamanda gitme planlarım var gitmseden sizden tüyolar alırım :) iyi tatiller bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gitmenizi tavsiye ederim.Atalarınızın izini sürün.Nereden geldiğimizi bilmezsek nereye varacağımızında bir önemi yoktur bence...
      Tabii ki seve seve yardımcı olurum sevgiler

      Sil
  3. Çok güzel yerlermiş Sertaç yemeklerde nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Meltem güzel yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel atalarınızın izini sürmeniz, o topraklara gitmeniz. benim dedemde Bosna'dan göçmüş yıllar önce, kısmet olursa bizde saraybosna'ya gidip görmek istiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gitmenizi tavsiye ederim..Deneyimleriniz çok farklı olacak. Güzel yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  6. Ben de isterim oraları görmeyi..Güveç şahane görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oralar o kadar güzel ki..İnşallah size de kısmet olur birgün sevgiler :)

      Sil
  7. Şelale süper,yemeklerde nefis görünüyor.Sertaç sizlere afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Birsen gerçekten güveç nefisti..sevgilerimle :)

      Sil
  8. Muhteşem, çağıl çağıl sesi duyar gibiyim...

    YanıtlaSil
  9. bayıldım yayınına,
    çok gidesim vqar sertaç
    umarım kısmet olur bana da,
    bu arada benim çocukluğumun geçtiği istanbul balat'ta vodina caddesi var,biliyor musun
    sevgiler
    not:seni mimledim,uğra bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım umarım birgün yolun düşer oralara.... gezilesi yerler demek ki bu Vodinalıların bir kısmı da Balat'a yerleştirilmiş...Mim'i cevapladım notumu bıraktım sevgilerimle

      Sil
  10. sandım ki sana bildirmeyi unuttum,ben denetlemeden tüm yorumlar çıkıyor ya bende senin de öyle sandım,durmadan mim demişim anlaşılan:))
    sevgiler teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Ben bu yazını kaçırmışım..İnsanda gerçekten daha çok merak uyandırıyor böyle aktarımlarla..Peynirli patlıcan ise beni benden aldı:)) İlk kez görüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım birgün sana da kısmet olur oraları görmek Yunanlılar her yemekte peyniri çok kullanıyorlar çokta lezzetli yemekleri sevgiler

      Sil
  12. Ata togragi vodina nasip olursa çok gitmek istedigim biryer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günün birinde görmenizi dilerim.Oralarda bir yerlere ait olduğunuzu hissedeceksiniz.

      Sil
  13. Vodinali olup adı Zeliha olan çok insan var. Bunlardan biri de benim. Rahmetli babaannemler oradan gelmişler onun adı da Zeliha yani Su Perisi. Sular şehrine yakışır bir isim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyükannenizin adı ne kadar anlam yüklü.....Vodina'lı bir ad...:)

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...